Verkeersschool de Ridder
Menu

Laatste nieuws

Hier vindt u al onze meest recente nieuwsberichten. Voor eventuele oudere nieuwsberichten kunt u door ons archief bladeren.

Het belang van het invullen van je Geneeskundige Verklaring

Als je examen wilt doen voor je autorijbewijs of je motor rijbewijs moet je een Geneeskundige Verklaring invullen op Mijncbr.nl.

Hierin staan vragen over je gezondheid en eventuele aandoeningen.

Zonder deze GV mag je geen examen doen bij het CBR, sterker nog we kunnen als rijschool niet eens een examen indelen.

Het is van groot belang dat je de GV direct bij het starten van je rijopleiding invult en ook betaald met Ideal.

Er zijn teveel leerlingen die hier te lang mee wachten en daardoor in de problemen komen met de aanvraag voor hun praktijk examen  en daardoor hun rijopleiding.

Als er een vraag is waar je “ja” op moet antwoorden dan zit hier een lange wachttijd aan voor je vrijgegeven wordt door het CBR.

Denk aan medicijnen die je al lang gebruikt, of het slecht zien zelfs, ook als je gebruikt maakt van een bril/contactlenzen.

Maar er staan ook vragen in die gaan over Autisme en Adhd en medicijnen. Check eerst de website van het CBR voordat je antwoord geeft op de vragen.

Het is dan ook aan te raden om direct, als je start met je rijopleiding, de GV online in te vullen bij het CBR. Daardoor ontstaat er geen onnodig oponthoud in je rijopleiding.

Wij sturen aan alle nieuwe leerlingen een introductie brief waar alles stapsgewijs in vermeld staat.

Lees de vragen altijd goed door zodat je niet onnodig ergens “ja” neer zet terwijl dit eigenlijk niet nodig is. Terugdraaien is heel lastig.

Met vragen kun je natuurlijk altijd ons kantoor bellen of mailen:

Tel: 070-3552554

info@verkeersschoolderidder.nl

E10 tanken? Controleer eerst of je auto er geschikt voor is.

Vanaf 1 oktober 2019 worden de brandstoffen E5 en E10 aangeboden bij tankstations. De E staat voor (bio)ethanol, het getal voor het percentage toegevoegde ethanol. Met bio-ethanol kan de CO2-uitstoot van het wegverkeer worden verlaagd.

Bio-ethanol is een alcohol dat gemaakt wordt door fermentatie uit suiker, maïs of tarwe. Ethanol is agressiever dan benzine voor zowel metalen als kunststoffen en kan daardoor motoronderdelen zoals pakkingen en afdichtingen aantasten. E10 is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en maximaal 10 procent bio-ethanol.

E10 geeft voor de meeste (90%) gewone benzine auto’s echter geen problemen. 

E5 is voor maximaal 5 procent aangelengd met ethanol. Vaak is Euro95 in de praktijk al E5.

Er is ook nog E85. Dat bevat 85 procent ethanol en kun je alleen tanken als je motor er op is aangepast. Dat soort speciaal aangepaste auto's is overigens wel te koop, vaak worden ze met Flex Fuel Vehicle (of FFV) aangeduid.

https://www.e10check.nl/ is een website die direct aangeeft of jouw auto geschikt is voor E10.

Als jouw auto of motor niet geschikt is voor E10 of als je twijfelt dan raden we aan om Euro95 E5 te tanken of anders een SuperPlus 98 brandstof.

Als je per ongeluk E10 hebt getankt dan is dat voor een keer normaal gesproken geen probleem en tank je de volgende keer de juiste brandstof. Laat de E10-benzine niet in de tank zitten wanneer de auto lange tijd niet gebruikt wordt. 

Campagne tegen zakelijk bellen en appen in het verkeer

Begin september is de overheid weer een campagne gestart, dit keer tegen zakelijk gebruik van de smartphone in het verkeer. Zowel in de auto als op de fiets.

1 Op de 10 werkgevers vindt het normaal dat een werknemer reageert op een bericht dat wordt gestuurd tijdens het rijden. De Minister vindt het totaal onverantwoord, sterker nog, het is levensgevaarlijk.

Deze campagne is een onderdeel van de grotere campagne tegen bellen en appen in het verkeer.

Appen heeft 6 x meer kans op een ongeluk en bellen verdubbelt de kans dus het is echt beter om MONO te rijden. Er bestaan apps om de smartphone uit te schakelen tijdens het rijden. Zo kom je niet in de verleiding om te reageren op een telefoontje of bericht.

De minister hoopt dat het aantal ongelukken af neemt door mensen meer bewust te maken van de gevaren die dit met zich mee brengt.

Het belang van autogordels

In het programma van Jinek van afgelopen week werd een minister geïnterviewd in de auto. Deze man maakte een grapje over de autogordel rijdt niet of nauwelijks met een autogordel om.

Dit heeft tot grote ophef geleid. Veel Nederlanders vroegen zich af of de minister boven de wet stond. Bovendien heeft hij blijkbaar lak aan de verkeersveiligheid.

Veilig Verkeer Nederland (VVN) zegt dat de bewindsman een voorbeeldrol heeft en juist hij moet laten zien wat het goede voorbeeld is.

In 2018 waren er 678 verkeersdoden te betreuren en bijna elk jaar zijn er zo’n 22.000 mensen die ernstig gewond raken en nooit meer helemaal herstellen. 35% Hiervan had geen autogordel om.  Dit komt neer op 226 dodelijke slachtoffers die waarschijnlijk voorkomen hadden kunnen worden.

Het helpt daarbij als publieke personen het goede voorbeeld geven.

Een agent vraagt zich via Twitter af hoe hij een burger zal reageren op een proces verbaal voor het niet dragen van autogordels.

Ook de premier gaf aan dat hij de autogordel wel eens vergeet. Misschien een opfriscursus doen?

Zowel de betrokken minister als de premier zullen het bedrag van de boete overmaken aan VVN.

We hopen dat het hierbij blijft.

Het besluit van de Tweede Kamer over de lange wachttijden van het CBR

Nieuwe indeling theorie examen auto (B) per 1 november 2019

Per 1 november 2019 gaat het nieuwe theorie examen in voor de auto.

Er zijn een aantal punten die veranderen, het examen gaat van 2 naar 3 onderdelen.

Deze onderdelen zijn: gevaarherkenning, kennis en inzicht.

Je bent geslaagd als je voor elk onderdeel de benodigde punten behaald.

Het doel van het CBR zou zijn om hiermee beter te toetsen of een leerling bv. de voorrangsregels goed kent.

 

Het tweede wat er verandert, is het uitslag formulier, op het nieuwe formulier staat per 1 november een uitleg over alle examenonderwerpen.

Per examenonderwerp staat hoe je hierin hebt gescoord.

Het totaal aantal vragen blijft gelijk en ziet er dan als volgt uit:

Gevaarherkenning: 25 vragen, waarvan je er 13 goed moet hebben, 8 seconden de tijd per vraag Kennis: 12 vragen, waarvan je er 10 goed moet hebben, met 7 minuten de tijd voor dit onderdeel Inzicht: 28 vragen, waarvan je er 25 goed moet hebben, met 15 minuten de tijd voor dit onderdeel

Den Haag heeft al eerste een zg. ‘’schoolstraat’’

Vorig jaar heeft RTL Nieuw een onderzoek gedaan naar de ongelukken of bijna ongelukken rondom scholen. Het bleek dat er in de afgelopen 3 jaren meer dan 10.000 ongelukken gebeurden rondom scholen.

In Den Haag is een proef met de eerste zogenaamde 'schoolstraat' gestart, dit is een straat die tijdens het begin en einde van de schooldag gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. Dit uiteraard om de veiligheid te vergroten.

Basisschool ‘’De Abeel’’ is de eerste die dit experiment uitvoert.  Het experiment duurt tot het einde van de week en zal daarna worden geëvalueerd.

Als het succesvol is, zal worden besloten of er definitief schoolstraten worden ingevoerd.

Opfrislessen voor ‘’ouderen’’ voor de auto

Het is vaak een lange tijd geleden dat het examen voor categorie B is gedaan.

De tijden zijn veranderd dus ook het autorijden. Veiligheid staat voorop!

Verkeersschool De Ridder heeft voor deze groep mensen een lespakket samengesteld om de kennis op te frissen.

Het pakket bestaat uit 3 autorijlessen van 1,5 uur en een nieuw theorieboek.

 

Branchevereniging BOVAG roept mensen die al een rijbewijs hebben op om van tijd tot tijd een opfriscursus te volgen. Frank Hoornenborg, voorzitter van BOVAG Rijscholen stelt dit naar aanleiding van het nieuwsbericht dat een man uit Moordrecht een taakstraf van 40 uur kreeg voor het negeren van het bandenspanningslampje in de auto.

- Rijschoolpro.nl

De actieprijs voor dit pakket is slechts: € 199,-

Normaal zou zo’n pakket € 227,50 kosten.

 

U kunt ons bellen op 070 – 3552 554 om een afspraak te maken.

Actie
1 2 3 4 5 6
Ik wil

De prijzen
bekijken

Ik wil

Mezelf
inschrijven

Ik wil

Meer
informatie

Waarom kies je voor Verkeersschool de Ridder?
  • Rijden in de nieuwste auto's
  • Hoog slagingspercentage
  • BOVAG lid
  • BOVAG Garantiefonds
  • Hoge beoordeling door leerlingen
  • Professionele instructeurs
  • Flexibele lestijden
  • Lessen in heel regio Haaglanden
  • Gevestigd in Den Haag